יערות מנשה • לראות פריחה וזוהר

קובי פינקלר No Comments on יערות מנשה • לראות פריחה וזוהר
10:02
28.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on המשטרה לא הייתה ערוכה: אלפים המתינו במשך שעות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

טיול ביערות מנשה, נותן תחושה שאנחנו נמצאים בעובי יערות הגליל העליון או ביערות העד ברחבי ארה"ב. ממרומי רמת מנשה נשקפים הרי הכרמל, במזרח ניבטים בתיה של יקנעם עילית ומכל עבר נצפים למרחבים שדות חקלאיים.

במרחק שעת נסיעה ממרכז הארץ, סביב לכביש שעובר בתוך האזור השלו של מרומי העמק, קמו אתרי תיירות יפים, צימרים ובתי עץ , מסלולי טיולי רכובים או רגליים וכולם בתוך הנחלים הזורמים כאן כל השנה. מסעדה כשרה ויקב שיכר מיוחד מעשירים את האוירה. זאת לצד אתרי המורשת השונים כמו מערת הפלמ"ח והמוזיאון בגו'ערה.

בלב קיבוץ דליה, ממוקמות 29 בקתות אירוח מעץ קסומות. מוגשות שם ארוחות בוקר מיוחדות (תשאלו את עפיפה על הטעמים),עם תעודת כשרות בטעם של קיבוץ. במקום תוכלו ליהנות, מטיולי ג'יפים, רכיבה על סוסים או אופניים וכמובן סיורים מודרכים. בימי שישי מוגש במקום ברנאץ'(שילוב בין ארוחת בוקר וצהרים) נפלא בשילוב עם מיני גולף.04-9897777

 

גלעד של רקפות

יער שכולו רקפות ומבלי שיהיה לכך כל הסבר מדעי. האנשים הראשונים שהגיעו לכאן בשנת 1945 לא חשבו כלל על רקפות או יער. היו אלה ניצולי השואה שהחליטו להקים ישוב שיהיה כעין גלעד לתקופת העבר. בני המקום נטעו את החורשה כזכר לנופלים ולנספים.

פריחת הרקפות לצד הכלניות ומרבדי הסרפדים ("עוד מעט תשמעו איך מכינים מרק מסירפדים") הפכה את חורשת הקיבוץ לאתר של ממש. עשרות אלפים מגיעים לכאן בכל עונה. השנה, בשל כמות הגשם הרבה בתוקפה קצרה, הפריחה מרהיבה במיוחד. למי אכפת מהסיבה. התוצאה חשובה. יופייה של פריחת הרקפות הוא בעצם מיקומה. לנוסעים בכביש , אין בכלל מושג מה חופנת בחובה החורשה במעלה ההר. יתרה מכך. גם כאשר עולים בשביל המסודר לתוככי החורשה טרם מתוודעים למראה הנפלא שיגלה לעינינו בעוד רגע קט. תעצמו את העיניים, תציירו לנגד עינכם מרבד דשא של מגרש כדור רגל ואח"כ תהפכו זאת לרקפות. זה פשוט מחזה משגע.

דליה,רקפות,פסיפלורה,דג בכפר 013

אנשי הקק"ל ראו כי טוב וכי כמות האנשים המגיעה למקום אדירה ועל כן הרחיבו את האתר. כבר בכניסה לשמורה "גבעת הרקפות" הוקמו מתקנים לנוחות המגיעים הכוללים ספסלים, שילוט והסבר על הרקפות.
ולא, לא שכחנו את מרק הסרפדים. ממש בכניסה לחורשה מרבדי צמח הסרפד. מסתבר שבצמח הזה קיים ריכוז גבוהה ביותר של ברזל הנדרש לבני אדם. מה לעשות? "קוטפים את הגבעול, ממוללים את העלים בחלקם התחתון(זהירות-החלק העליון קוצני) אחת המטילות מגלה לנו, כי אפשר באותה צורה גם לחלוט תה סרפדים למי שמרק לא ממש עושה לו טוב. אז יש טיול, גם אוכל מזין ובריא. יש מה לבקש עוד? איך מגיעים?

נוסעים בכביש 672 מצומת אליקים לכיוון קיבוץ גלעד. השילוט ברור לאורך כל הדרך.

 

עוד בסביבה

 

דג בכפר ביקנעם המושבה

אוהבים לדוג? אוהבים להרגיש את החוויה ולדעת שכמעט בטוח שתצליחו לדוג? אז יש לנו פתרון עבורכם. דג בכפר הוא אתר דייג עם בריכות דיג לילדים ולמבוגרים ושפע אטרקציות לבילוי משפחתי מהנה. ממש, למרגלות הכרמל בצומת דרכים לצפון ובפתחם של העמקים.
האזור בסמוך לפארק דג בכפר, אטרקטיבי מבחינת תיירותית, שופע פריחה ונחלים, מתאים לטיולים רגלים ולטיולים רכובים. במקום בריכת קרפיונים המשמשת את המשפחות לדייג. הפארק מוקף מקומות ישיבה, מרחבי פיקניק, עם שולחנות וכיסאות, ערסלים ומנגלים מוצלים. ניתן לשכור את ציוד הדייג ואף לקנותו. בתיאום מראש מתקיימות במקום גם סדנאות יצירה. 04-9894095

 

יקב שיכר

במורד הדרך היורדת לכיוון יקנעם נפתח לאחרונה יקב שיכר קסום- יקב מורד.
רעיון היקב היה רקום במוחו של מקימו, יעקב מורד כבר מבית אבא בעיראק שבביתו היה יקב. את התהליך שעובר השיכר ממוצריו השונים כמו הקינמון, הפסיפלורה ויין הרימונים ניתן לראות במקום באמצעות סרט המוקרן לכל אורח ללא תשלום והמספר את סיפורו של בעל הבית, שהיה בין מקימיה של המעברה, יקנעם.

IMG_1509

 

מוזיאון היוצר של ההגנה

שבעה רמטכלי"ם, עשרות אלופים ומאות קציני צה"ל נמנו על בוגרי קורסי ההגנה במקום. ביובל השמונים לייסודה של ההגנה, נחנך במקום מוזיאון המתאר את סיפור בית היוצר לפיקוד ההגנה וצה"ל.

הבניין העתיק והתצוגה החדשה מעניקים למבקר חוויה היסטורית. שוקי גולן שהיה אחד מפקדי בסיס ג'וערה, יזם שילוב של אמצעים אור קוליים, הממחישים יותר מכל את שעבר כאן דור הלוחמים של צה"ל. ואף סיפור סיכת המ"מ של כל קצין בצה"ל קשור הוא לבסיס זה. בעת שהיה משה בר תקוה (מונדק פסטרנק) מפקד קורס הממ"ים בג'וערה צייר הוא לראשונה את השילוב שבין החרב וענף הזית, שילוב שהפך לסיכת המ"מ אותה עונדים עד היום מסיימי קורס הקצינים של צה"ל.

כבר משלב הכניסה למוזיאון חשים את האוירה. לא נספר כאן על מה שתחוו. קחו פעם פסק זמן ועלו אל המקום. שעות הפתיחה א-ה 8:30-16 בתיאום בטלפון 04-9597402.

גוערה

וחלילה לא שכחנו. אוכל כמובן.

במושבה הותיקה ומלאת החן יקנעם, ממוקמת, מסעדה בשרית כשרה "טנדוקה". המסעדה טובלת בתוך הירוק של המושבה ומציע מגון מאכלים משובחים. כל המאכלים, הינם מאכלי בשר, על טהרת הטריות. בצהרים, מוגשת במקום מנה עסקית ומי שמזדמן בשעות אלו, מומלץ. כזה חיוך ומאור פנים, לא ראיתי בהרבה מקומות.

 

זהר בדשא

 



0 תגובות